Czwartkowy wschód słońca powitał naszych Uczestników i Instruktorów Terapii w drodze na poznański Dworzec Główny – skąd już po 7 pociągiem wyruszyliśmy do Lednogóry, ku Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy.

Choć w pierwszych godzinach zwiedzania, zwłaszcza w trakcie podróży promem i spaceru po wyspie, wiatr i chłód dawały się czasem we znaki nie pozwoliliśmy, by zepsuło to radosny nastrój towarzyszący tej edukacyjnej wyprawie. Wszystkich zachwyciły niesamowite rzeźby, wykonane przez lokalnego artystę, od kilku lat zdobiące szlak prowadzący do pozostałości pałacu i kaplicy na wyspie. Z uwagą przysłuchiwaliśmy się opowieści o historii osadnictwa i Chrztu Polski na wyspie, a także bogactwa odnalezionych pamiątek mogących świadczyć o znaczeniu tego miejsca.

Po zwiedzeniu wyspy nadszedł czas na posiłek i spacer po Małym Skansenie na Ostrowie Lednickim, a także dłuższy spacer po Wielkopolskim Parku Etnograficznym. Wracaliśmy do domów zmęczeni, ale szczęśliwi. Dla części Uczestników była to też pierwsza od wielu lat podróż koleją – a w drodze za równo na miejsce jak i z powrotem spotkaliśmy się ze wsparciem i zrozumieniem pracowników PKP.