Celem naszej wycieczki do Bydgoszczy było zwiedzenie Muzeum Mydła i Historii Brudu. Zanim jednak tam dotarliśmy, czekała nas pyszna przygoda w cukierni “Sowa”, w której zjedliśmy po mistrzowsku zrobione lody i wypiliśmy wspaniałą kawę. Ciekawą atrakcją, która wywarła na nas wrażenie, była podróż tramwajem wodnym po rzece Brda. Mogliśmy podziwiać panoramę Bydgoszczy po obu liniach brzegu i zachwycać się techniką podnoszenia statku w śluzie miejskiej na 3,5 metra. Potem zwiedzaliśmy Stary Rynek, który zachwycił nas malowniczością i niezwykłym przedstawieniem w oknie jednej z kamienic. To Pan Twardowski, który w dwuminutowym pokazie, śmiał się i kłaniał przechodniom bydgoskiej starówki. Było i coś pysznego, konkretnego… 🙂 W środku dnia poszliśmy do uroczo położonej przy pobliskim kanale pierogarni “Stary Młyn” i zjedliśmy porcję znakomitych pierogów. Miejsce wszystkim przypadło do gustu dzięki swojemu gustownemu wnętrzu. Na końcu dotarliśmy do głównego punktu naszej wycieczki – Muzeum Mydła i Historii Brudu, w którym mogliśmy poznać historię higieny i brudu od czasów starożytnych po współczesność. Oprócz słuchania ciekawostek o tym miejscu, można było własnoręcznie z pomocą pracowników muzeum, skomponować własne mydło w dowolnym kolorze i o ciekawym zapachu. Warsztaty mydlarskie tak spodobały się naszym uczestnikom, że prawdopodobnie będą długo to niesamowite wydarzenie pamiętać 🙂

Była to jedna z najciekawszych i najsympatyczniejszych wycieczek, jakie udało się nam zorganizować. A jak wspominają wyjazd nasi uczestnicy? 🙂

Magda Szalbierz „najbardziej podobało mi się zwiedzanie okolicy oraz przebywanie w grupie”

Kasia Grabek „najbardziej podobał mi się pobyt w kawiarni na pysznych lodach, tramwaj wodny i Muzeum Mydła i Brudu. Bydgoszcz to bardzo ładne miasto”

Marzena Paszek „W Bydgoszczy najbardziej podobała mi się poczekalnia dworca, przejażdżka statkiem, a w kawiarni Sowa – smaczna kawa i lody.”

Michał Stachowiak „Podobał mi się stary rynek na starówce, rejs tramwajem wodnym i fabryka mydła i brudu”